Navigace:
úvod
mapa stránek
vyhledávání
hry
testy
slovník
pro učitele
Drobečková navigace:
Testy vzduch
|
Nový test
Test
Otázka 1/10
Uveďte, o čem pojednávají následující protokoly:
A
Montrealský protokol
A - 1
A - 2
A - 3
1
ochrana mokřadů
B
Kjótský protokol
B - 1
B - 2
B - 3
2
omezení produkce freonů
C
Ramsarská úmluva
C - 1
C - 2
C - 3
3
omezení produkce skleníkových plynů
Otázka 2/10
Přiřaďte k uvedeným vrstvám atmosféry odpovídající výšku, kam až dosahují:
A
troposféra
A - 1
A - 2
A - 3
A - 4
A - 5
1
do 15 km
B
stratosféra
B - 1
B - 2
B - 3
B - 4
B - 5
2
do 500 km
C
mezosféra
C - 1
C - 2
C - 3
C - 4
C - 5
3
do 85 km
D
termosféra
D - 1
D - 2
D - 3
D - 4
D - 5
4
do 50 km
E
exosféra
E - 1
E - 2
E - 3
E - 4
E - 5
5
nad 10 000 km
Otázka 3/10
Přiřaďte k uvedeným plynům jejich přibližné procentuální zastoupení v atmosféře:
A
dusík
A - 1
A - 2
A - 3
A - 4
1
0,93 %
B
kyslík
B - 1
B - 2
B - 3
B - 4
2
78 %
C
oxid uhličitý
C - 1
C - 2
C - 3
C - 4
3
21 %
D
argon
D - 1
D - 2
D - 3
D - 4
4
0,04%
Otázka 4/10
Přiřaďte k jednotlivým koloběhům prvků v přírodě činitelé, kteří mají na jejich koloběhu největší podíl:
A
koloběh dusíku
A - 1
A - 2
A - 3
1
bakterie
B
koloběh kyslíku
B - 1
B - 2
B - 3
2
dýchání živočichů a spalování paliv
C
koloběh uhlíku
C - 1
C - 2
C - 3
3
rostlinná fotosyntéza
Otázka 5/10
Z uvedených pojmů sestavte dvojice:
A
anemometr
A - 1
A - 2
A - 3
A - 4
1
vlhkost
B
termograf
B - 1
B - 2
B - 3
B - 4
2
rychlost větru
C
hygrometr
C - 1
C - 2
C - 3
C - 4
3
srážky
D
ombrograf
D - 1
D - 2
D - 3
D - 4
4
teplota
Otázka 6/10
Přiřaďte správně kontinenty:
A
hurikán
A - 1
A - 2
A - 3
A - 4
1
Asie
B
Willy - wily
B - 1
B - 2
B - 3
B - 4
2
Amerika, Evropa
C
tajfun
C - 1
C - 2
C - 3
C - 4
3
Amerika
D
tornádo
D - 1
D - 2
D - 3
D - 4
4
Austrálie
Otázka 7/10
Přiřaďte k uvedeným údajům druhy větru:
A
25 - 28 m/s
A - 1
A - 2
A - 3
A - 4
A - 5
1
mohutná vichřice
B
50 - 100 m/s
B - 1
B - 2
B - 3
B - 4
B - 5
2
tornádo
C
28 - 33 m/s
C - 1
C - 2
C - 3
C - 4
C - 5
3
silná vichřice
D
21 - 25 m/s
D - 1
D - 2
D - 3
D - 4
D - 5
4
vichřice
E
250 km/h
E - 1
E - 2
E - 3
E - 4
E - 5
5
hurikán
Otázka 8/10
Oblaka řadíme podle nadmořské výšky do 3 pater. Proveďte zařazení:
A
nízké patro
A - 1
A - 2
A - 3
A - 4
1
altocumulus
B
střední patro
B - 1
B - 2
B - 3
B - 4
2
cirrus, cirrocumulus, cirostratus
C
vysoké patro
C - 1
C - 2
C - 3
C - 4
3
stratocumulus, stratus
D
výskyt ve více patrech
D - 1
D - 2
D - 3
D - 4
4
altostratus, cumulus, cumulonimbus, nimbostratus
Otázka 9/10
Správně přiřaďte:
A
Dusík
A - 1
A - 2
A - 3
1
přijímají zelené rostliny při fotosyntéze z ovzduší nebo z vody a využívají ho k tvorbě organických látek
B
Kyslík
B - 1
B - 2
B - 3
2
je nejstálejší součástí ovzduší
C
Oxid uhličitý
C - 1
C - 2
C - 3
3
je důležitý pro dýchání organismů, pro hoření látek a uplatňuje se i při dalších procesech v přírodě a v lidských činnostech
Otázka 10/10
Přiřaďte hlavní zdroje uvedených skleníkových plynů:
A
CO
2
A - 1
A - 2
A - 3
A - 4
1
spalování fosilních paliv, olesňování, využívání půdy, výroba vápna, cementu ad.
B
CH
4
B - 1
B - 2
B - 3
B - 4
2
výroba a využívání energie, zvířata, pěstování rýže, odpadní vody, skládky aj.
C
N
2
O
C - 1
C - 2
C - 3
C - 4
3
používání hnojiv, chemické výroby, spalování fosilních paliv aj.
D
chlorované uhlovodíky
D - 1
D - 2
D - 3
D - 4
4
pouze uměle vyrobené látky (do chladniček, sprejů, v chemickém a elektrotechnickém průmyslu)
nahoru
Patička:
© 2008 ESF, CENIA, partneři
Autoři
Kontakt
Manuál
Manuál pro zrakově postižené
design KXKdesign.net