Letecký petrolej (kerosin) je nerozšířenější letecké palivo, používané v proudových motorech. Je složen z lehčích ropných frakcí a do určité míry je podobný lehké motorové naftě pro arktické klima. Složení a fyzikálně-chemické vlastnosti kerosinu musí odpovídat náročným provozním podmínkám (např. velmi nízké teploty okolo –50 °C), proto podléhá velmi přísným kontrolám kvality, jelikož nelze připustit technickou závadu letadla způsobenou nevyhovující kvalitou paliva. Při výrobě se do petroleje pro zlepšení jeho vlastností přidávají tzv. aditiva. Jedná se o antioxidant
, antistatické přísady, dále se používají především antikorozní a protivymrazovací kapaliny.
Dopravní letadla pojmou ve svých nádržích i několik desítek tisíc litrů kerosinu, obří i více než 200 tis. litrů. Největší dopravní letadla (např. Boeing 747/400 s kapacitou 524 cestujících) mají spotřebu okolo 15 tis. litrů kerosinu za hodinu, což je 266 litrů za minutu a 4,4 litry za sekundu.